lördag 4 april 2009

Jonathan Malmling

Kickflip
1. vem är du? Berätta lite om dig själv, hur länge har du skatat och var du bor ?.

Jonathan Malmling går första året på byggprogrammet/Skateboard gymnasiet i Avesta.Har Stått på brädan i 4-5 år ungefär. Lever i den lilla staden Hedemora.

2. Hur kommer det sig att du alltid är så glad och peppad?.

Att skejta är det bästa jag vet så det bara blir så. försöker vara en glad prick hela tiden,då allt blir så mycket roligare. Sen har jag grymma vänner som gör att man har humöret på topp och är ständigt skatesugen.


Kickflip
3. Vilken är din favoritspot i avesta/hedemora?.

I Hedemora är det nog Lidl-gapet och vår nybyggda curb som ligger i närheten av macdonald´s och lappen´s vilket är perfekt.
Betongparken ligger bra till på spotlistan i avesta för har inte skejtat så mycket annat där. Gillar att skejta allt från trappor till något rackligt och gnarly ställe där man kan använda sin fantasi.


Backside nosegrind

4. Jag vet att ni locals från Hedemora har endel problem med folk som kommer körandes med bil. Att ni blir ivägkörda från spots osv. Vad gör ni för att ta över dessa platser?.

Finns en hel del dårar som kör bort oss lite då och då från olika spots ,slutar väll oftast att vi glider vidare men görs något undantag ibland då det kan bli någon dispyt. Skejtar man bara på så slutar folk bry sig till slut om dom inte är helt koko.

5. Du går ju skategymnasiet i avesta. Vad tycker du att du haft mest nytta av med den inriktningen?.

jag har utvecklats mycket och lärt mig skejta lite mer böj. Sen är jag mer pepp på skolan då jag vet att jag har skatelektion två dagar i veckan.



Frontside flip


6. Hur kommer din sommar se ut?.

Jobba någon vecka så jag har råd med en och annan bräda osv för sånt går ju alltid åt! skejta och chilla med vänner. Dra iväg till stockholm t.ex. och skejta . Köra lite cross.

7. Har du några andra intressen förutom skaten?.

Körde cross för flera år sedan och har börjar lite smått igen då en av mina kompisar kör. Ingenting jag är duktig på men övning ger färdighet.

8. Om du fick välja mellan att punga ett 14 stegs rail eller pajja minisken på en earlygrab vad väljer du då?.


Punga! pajjar minisken kan man ju inte skejta på ett tag

9. Avsluta med några visdoms ord?.
skejta på och ha kul!


Backside 5-0



Inga kommentarer: